Οι δυνατότητες και οι προοπτικές της Περιφέρειας ΑΜΘ συζητήθηκαν κατά την διάρκεια του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για τις Συνδυασμένες μεταφορές στην Αλεξανδρούπολη - Έτοιμο να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών στην διασύνδεση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία, αρκεί να βρεθεί χρηματοδότηση
Με τη συμμετοχή κορυφαίων επιστημόνων και καθηγητών από έξι ευρωπαϊκές χώρες, και παρουσία στελεχών του υπουργείου Υποδομών, του ΔΠΘ, των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ,ΟΛΑ , του αεροδρομίου ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ και εκπροσώπων των τοπικών αρχών ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης 15 Οκτωβρίου το 1ο Διεθνές Συνέδριο στις Συνδυασμένες μεταφορές με τίτλο «Intermodal Transports: Innovationsin Planning, Management, Business Development & Decision Making».
Το διήμερο συνέδριο, το οποίο παρακολούθησε μεγάλος αριθμός φοιτητών του ΔΠΘ, διοργάνωσε το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Επιχειρησιακής Έρευνας (ΕΕΕΕ) και το Δήμο Αλεξανδρούπολης, με στόχο την ανάδειξη των δυνατοτήτων των συνδυασμένων μεταφορών τόσο στην περιοχή μας, με έμφαση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και γενικότερα σε όλη τη χώρα.
Παναγιώτης Σγουρίδης «Η Ελλάδα, λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης, μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεταφορές για να ανακάμψει»
Το συνέδριο άνοιξε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Παναγιώτης Σγουρίδης, ο οποίος τόνισε πως παλιότερα οι μεταφορές ανήκαν στην κατηγορία των υπηρεσιών, όμως στην εποχή μας τις καθιστούν επιχείρηση και βιομηχανία.
Η Ελλάδα, τόνισε, «η οποία διέρχεται μια βαθιά οικονομική και διαρθρωτική κρίση, έχει μια σημαντική γεωστρατηγική θέση, και μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεταφορές για να ανακάμψει σε αυτό τον τομέα, μέσα από τη μετάβαση από την παλιά αντίληψη στη νέα, και τη δημιουργία ενός πλαισίου για την καλύτερη ενσωμάτωση των διαφόρων τρόπων μεταφοράς, ώστε να έχουμε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και την καλύτερη απόδοση».
Σε αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο έχει δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας, για να παρακολουθήσει την εφαρμογή της πολιτικής των διευρωπαϊκών δικτύων με στόχο οι σημερινοί σταθμοί ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις να μετατραπούν σε ευφυείς κόμβους μεταφοράς, προσελκύοντας επενδύσεις και αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία, με έμφαση στο πακέτο Γιούνκερ.
«Για να απορροφήσει πόρους όμως από αυτό το πακέτο», σημείωσε ο κ. Σγουρίδης, «πρέπει να υπάρχει συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα», εξ ου και, όπως επεσήμανε, «η χώρα μας θα πρέπει να δημιουργήσει μηχανισμό ώστε να αναδειχθούν τα έργα που ενδιαφέρουν τον ιδιωτικό τομέα, και εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον, τότε θα διατίθενται πόροι από το Ταμείο αυτό».
«Πρέπει ο Δημόσιος και ο Ιδιωτικός τομέας, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα να μελετήσουν και να δημιουργήσουν κατάλληλα χωροθετημένα εμπορευματικά κέντρα, με έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, που θα συμβάλλει στη βιομηχανία, το εμπόριο, τις εξαγωγές, τον τουρισμό και τον αγροτικό τομέα» τόνισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Γιώργος Δέδες «Η συνολική αλλαγή του καθεστώτος Δημοσίων έργων στη χώρα μας, και η δημιουργία δομών εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου»
Την ανάγκη του διαλόγου για το μέλλον των μεταφορών τόνισε από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Δέδες γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας πως «υπάρχει έλλειψή εθνικού σχεδιασμού, μιας και μετά από 4 προγραμματικές περιόδους και κρατικές χρηματοδοτήσεις έρρευσε ένας μεγάλος όγκος πόρων στα έργα της χώρας, οι υποδομές όμως είναι δυσανάλογες σε σχέση με αυτά που δαπανήθηκαν, και πολλές παραμένουν τελματωμένες, ημιτελείς, ή ασύνδετες μεταξύ τους»
Τονίζοντας την ανάγκη να απαλειφθεί το γραφειοκρατικό και αναποτελεσματικό πλαίσιο που υφίσταται σήμερα, μίλησε για τις δύο σημαντικές τομές που προσπαθεί να εφαρμόσει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου, που αφορούν «στη συνολική αλλαγή του καθεστώτος δημοσίων έργων στη χώρα μας, και τη δημιουργία δομών εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, που σκοπός μας είναι να καταστεί κέντρο σχεδιασμού, αποφάσεων και παρακολούθησης όλης της διαδικασίας εξέλιξης των υποδομών της χώρας».
Παράλληλα οι ιθύνοντες του υπουργείου, όπως αποκάλυψε ο κ. Δέδες ευελπιστούν σε θεσμοποίηση της σχέσης αυτής της δομής σχεδιασμού με τα πανεπιστήμια, όπως το ΔΠΘ, αλλά και τη συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα σε όλα τα επίπεδα.
«Προτεραιότητα το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης»
Αναφερόμενος στην περιοχή μας τόνισε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι χαρακτηρισμένος ως λιμένας διεθνούς σημασίας, όμως δεν έχει ενταχθεί στα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Με τη συμμετοχή κορυφαίων επιστημόνων και καθηγητών από έξι ευρωπαϊκές χώρες, και παρουσία στελεχών του υπουργείου Υποδομών, του ΔΠΘ, των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ,ΟΛΑ , του αεροδρομίου ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ και εκπροσώπων των τοπικών αρχών ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης 15 Οκτωβρίου το 1ο Διεθνές Συνέδριο στις Συνδυασμένες μεταφορές με τίτλο «Intermodal Transports: Innovationsin Planning, Management, Business Development & Decision Making».
Το διήμερο συνέδριο, το οποίο παρακολούθησε μεγάλος αριθμός φοιτητών του ΔΠΘ, διοργάνωσε το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Επιχειρησιακής Έρευνας (ΕΕΕΕ) και το Δήμο Αλεξανδρούπολης, με στόχο την ανάδειξη των δυνατοτήτων των συνδυασμένων μεταφορών τόσο στην περιοχή μας, με έμφαση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και γενικότερα σε όλη τη χώρα.
Παναγιώτης Σγουρίδης «Η Ελλάδα, λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης, μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεταφορές για να ανακάμψει»
Το συνέδριο άνοιξε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Παναγιώτης Σγουρίδης, ο οποίος τόνισε πως παλιότερα οι μεταφορές ανήκαν στην κατηγορία των υπηρεσιών, όμως στην εποχή μας τις καθιστούν επιχείρηση και βιομηχανία.
Η Ελλάδα, τόνισε, «η οποία διέρχεται μια βαθιά οικονομική και διαρθρωτική κρίση, έχει μια σημαντική γεωστρατηγική θέση, και μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεταφορές για να ανακάμψει σε αυτό τον τομέα, μέσα από τη μετάβαση από την παλιά αντίληψη στη νέα, και τη δημιουργία ενός πλαισίου για την καλύτερη ενσωμάτωση των διαφόρων τρόπων μεταφοράς, ώστε να έχουμε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και την καλύτερη απόδοση».
Σε αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο έχει δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας, για να παρακολουθήσει την εφαρμογή της πολιτικής των διευρωπαϊκών δικτύων με στόχο οι σημερινοί σταθμοί ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις να μετατραπούν σε ευφυείς κόμβους μεταφοράς, προσελκύοντας επενδύσεις και αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία, με έμφαση στο πακέτο Γιούνκερ.
«Για να απορροφήσει πόρους όμως από αυτό το πακέτο», σημείωσε ο κ. Σγουρίδης, «πρέπει να υπάρχει συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα», εξ ου και, όπως επεσήμανε, «η χώρα μας θα πρέπει να δημιουργήσει μηχανισμό ώστε να αναδειχθούν τα έργα που ενδιαφέρουν τον ιδιωτικό τομέα, και εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον, τότε θα διατίθενται πόροι από το Ταμείο αυτό».
«Πρέπει ο Δημόσιος και ο Ιδιωτικός τομέας, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα να μελετήσουν και να δημιουργήσουν κατάλληλα χωροθετημένα εμπορευματικά κέντρα, με έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, που θα συμβάλλει στη βιομηχανία, το εμπόριο, τις εξαγωγές, τον τουρισμό και τον αγροτικό τομέα» τόνισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Γιώργος Δέδες «Η συνολική αλλαγή του καθεστώτος Δημοσίων έργων στη χώρα μας, και η δημιουργία δομών εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου»
Την ανάγκη του διαλόγου για το μέλλον των μεταφορών τόνισε από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Δέδες γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας πως «υπάρχει έλλειψή εθνικού σχεδιασμού, μιας και μετά από 4 προγραμματικές περιόδους και κρατικές χρηματοδοτήσεις έρρευσε ένας μεγάλος όγκος πόρων στα έργα της χώρας, οι υποδομές όμως είναι δυσανάλογες σε σχέση με αυτά που δαπανήθηκαν, και πολλές παραμένουν τελματωμένες, ημιτελείς, ή ασύνδετες μεταξύ τους»
Τονίζοντας την ανάγκη να απαλειφθεί το γραφειοκρατικό και αναποτελεσματικό πλαίσιο που υφίσταται σήμερα, μίλησε για τις δύο σημαντικές τομές που προσπαθεί να εφαρμόσει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου, που αφορούν «στη συνολική αλλαγή του καθεστώτος δημοσίων έργων στη χώρα μας, και τη δημιουργία δομών εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, που σκοπός μας είναι να καταστεί κέντρο σχεδιασμού, αποφάσεων και παρακολούθησης όλης της διαδικασίας εξέλιξης των υποδομών της χώρας».
Παράλληλα οι ιθύνοντες του υπουργείου, όπως αποκάλυψε ο κ. Δέδες ευελπιστούν σε θεσμοποίηση της σχέσης αυτής της δομής σχεδιασμού με τα πανεπιστήμια, όπως το ΔΠΘ, αλλά και τη συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα σε όλα τα επίπεδα.
«Προτεραιότητα το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης»
Αναφερόμενος στην περιοχή μας τόνισε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι χαρακτηρισμένος ως λιμένας διεθνούς σημασίας, όμως δεν έχει ενταχθεί στα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Για να γίνει αυτό πρέπει να έχει προτεραιότητα στην χρηματοδότηση, και δεσπόζουσα θέση στο σχεδιασμό της χώρας και της Ευρώπης, τονίζοντας πως πρέπει να γίνει προσπάθεια το αμέσως επόμενο διάστημα να χαρακτηριστεί το Λιμάνι ως Συγκοινωνιακός κόμβος ενταγμένος στο Διεθνές Διευρωπαϊκό Δίκτυο Λιμένων.
Όσο για το έργο της γ.γ., τόνισε πως θα πρέπει να προχωρήσει η σύνδεση του Λιμανιού τόσο με την Εγνατία όσο και με τη Βιομηχανική Περιοχή, σημειώνοντας πως η Γραμματεία είναι έτοιμη για τη σύνδεση ώστε να αναζητηθεί τρόπος ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω της Εγνατίας Οδός ΑΕ.
Γιώργος Παυλίδης «Απαραίτητο να προχωρήσουν άμεσα τα έργα»
Κομβική περιοχή για τις συνδυασμένες μεταφορές χαρακτήρισε την ΑΜΘ ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Γιώργος Παυλίδης, που όμως για λόγους «ψυχροπολεμικούς και πολιτικών εντάσεων υποβαθμίστηκε για 70 χρόνια, και μόλις πρόσφατα άρχισε να αναστρέφει τον αποκλεισμό της, ιδιαίτερα προς τον βορρά».
«Τώρα πλέον όμως ήδη έχουμε πέντε διόδους προς το Βορρά, με εντυπωσιακά αποτελέσματα μιας και από την 1-1-2015 μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου από τους Περιφερειακούς σταθμούς στην πλευρά της Βουλγαρίας πέρασαν 5.200.000 άνθρωποι, αλλάζοντας άρδην το αναπτυξιακό τοπίο και δημιουργώντας απαιτήσεις για νέα χωροταξία» επεσήμανε στη συνέχεια ο κ.Παυλίδης για να σημειώσει πως συνολικά με την ολοκλήρωση και της διόδου της Ξάνθης, η Περιφέρεια θα έχει 6 συνδέσεις με τη Βουλγαρία, 2 με την Τουρκία, δύο εξαιρετικά λιμάνια, και τη σιδηροδρομική σύνδεση. «Η Περιφέρεια θέλει όλα αυτά να συνδυαστούν, να συνεισφέρουν αθροιστικά στην ανάπτυξη και την απασχόληση και το ΑΕΠ του τόπου» τόνισε ο ίδιος για να υπογραμμίσει την ανάγκη άμεσης έναρξης των ήδη προγραμματισμένων έργων ιδίως στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η ηλεκτροκίνηση κατά μήκους των γραμμών της ΑΜΘ, αλλά και να αρθούν νομικοί περιορισμοί και δεσμεύσεις που δεν επιτρέπουν τη απρόσκοπτη κίνηση, φέρνοντας ως παράδειγμα το μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας από τον οποίο δεν εισέρχονται τουριστικά λεωφορεία, ενώ εισέρχονται από τους υπόλοιπους μεθοριακούς σταθμούς, αλλά και τη βίζα των 72 ωρών.
«Η Περιφέρεια βρίσκεται σε μια περίοδο αναπροσαρμογής των στόχων της, και θα εκμεταλλευτεί τις νέες ευκαιρίες που υπάρχουν γύρω της, όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει η διορατικότητα να ιδωθεί το μέλλον μέσα από την πραγματική του προοπτική» επεσήμανε ο Περιφερειάρχης για να προτείνει τέλος στο νέο χωροταξικό να συμπεριληφθούν χώροι ελεύθερης διακίνησης προϊόντων στα δύο λιμάνια της Περιφέρειας, θεωρώντας πως θα είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που θα ωθήσει την ανταγωνιστικότητα της περιοχής.
Αθανάσιος Καραμπίνης «Να ξαναβρούμε το βηματισμό της ανάπτυξης»
Αφορμή για τη διοργάνωση του συνεδρίου αυτού ήταν η ένωση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, σημείωσε ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Αθανάσιος Καραμπίνης, «ώστε να υπάρχει εικόνα τι γίνεται στις συνδυασμένες μεταφορές, όταν μάλιστα η Αλεξανδρούπολη συνδυάζει και τους τέσσερις πυλώνες των μεταφορών σε πολύ μικρές αποστάσεις: Λιμάνι, Αεροδρόμιο, Σιδηρόδρομος, οδικό δίκτυο».
«Ως Πανεπιστήμιο», σημείωσε, «θέλουμε να είμαστε αρωγοί της πολιτείας και του κράτους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, συμβάλλοντας στην ανάδειξη των ευκαιριών για την περιοχή ώστε να ξαναβρούμε τον βηματισμό της ανάπτυξης και να ξαναγίνουμε ανταγωνιστικοί», εκφράζοντας τέλος την πεποίθηση πως «μέσα από το συνέδριο και την καταγραφή όλων των θέσεων και αποριών των συμμετεχόντων, θα υπάρξουν σημαντικά αποτελέσματα που θα βοηθήσουν ακριβώς σε αυτή τη κατεύθυνση».
Βαγγέλης Λαμπάκης «Υπάρχουν σημαντικές υποδομές για την μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε διαμετακομιστικό κέντρο»
Τέλος, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βαγγέλης Λαμπάκης τόνισε πως η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ηπείρους και τρία κράτη, ένα πολύ σημαντικό παράγοντα για τις συνδυασμένες μεταφορές, διαθέτοντας σημαντικές υποδομές για να γίνει ένα διαμετακομιστικό κέντρο.
Κλείνοντας τόνισε πως τα συμπεράσματα του συνεδρίου, τα οποία είναι σίγουρος πως θα είναι θετικά, θα πρέπει να δοθούν στον Υφυπουργό αλλά και στον γ.γ. του Υπουργείου που είναι παρόντες, ώστε αυτοί να τα μεταφέρουν στην Αθήνα και να κερδίσει ο τόπος και μέσα από αυτόν ολόκληρη η Ελλάδα.
paratiritis-news.gr
Όσο για το έργο της γ.γ., τόνισε πως θα πρέπει να προχωρήσει η σύνδεση του Λιμανιού τόσο με την Εγνατία όσο και με τη Βιομηχανική Περιοχή, σημειώνοντας πως η Γραμματεία είναι έτοιμη για τη σύνδεση ώστε να αναζητηθεί τρόπος ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μέσω της Εγνατίας Οδός ΑΕ.
Γιώργος Παυλίδης «Απαραίτητο να προχωρήσουν άμεσα τα έργα»
Κομβική περιοχή για τις συνδυασμένες μεταφορές χαρακτήρισε την ΑΜΘ ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Γιώργος Παυλίδης, που όμως για λόγους «ψυχροπολεμικούς και πολιτικών εντάσεων υποβαθμίστηκε για 70 χρόνια, και μόλις πρόσφατα άρχισε να αναστρέφει τον αποκλεισμό της, ιδιαίτερα προς τον βορρά».
«Τώρα πλέον όμως ήδη έχουμε πέντε διόδους προς το Βορρά, με εντυπωσιακά αποτελέσματα μιας και από την 1-1-2015 μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου από τους Περιφερειακούς σταθμούς στην πλευρά της Βουλγαρίας πέρασαν 5.200.000 άνθρωποι, αλλάζοντας άρδην το αναπτυξιακό τοπίο και δημιουργώντας απαιτήσεις για νέα χωροταξία» επεσήμανε στη συνέχεια ο κ.Παυλίδης για να σημειώσει πως συνολικά με την ολοκλήρωση και της διόδου της Ξάνθης, η Περιφέρεια θα έχει 6 συνδέσεις με τη Βουλγαρία, 2 με την Τουρκία, δύο εξαιρετικά λιμάνια, και τη σιδηροδρομική σύνδεση. «Η Περιφέρεια θέλει όλα αυτά να συνδυαστούν, να συνεισφέρουν αθροιστικά στην ανάπτυξη και την απασχόληση και το ΑΕΠ του τόπου» τόνισε ο ίδιος για να υπογραμμίσει την ανάγκη άμεσης έναρξης των ήδη προγραμματισμένων έργων ιδίως στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η ηλεκτροκίνηση κατά μήκους των γραμμών της ΑΜΘ, αλλά και να αρθούν νομικοί περιορισμοί και δεσμεύσεις που δεν επιτρέπουν τη απρόσκοπτη κίνηση, φέρνοντας ως παράδειγμα το μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας από τον οποίο δεν εισέρχονται τουριστικά λεωφορεία, ενώ εισέρχονται από τους υπόλοιπους μεθοριακούς σταθμούς, αλλά και τη βίζα των 72 ωρών.
«Η Περιφέρεια βρίσκεται σε μια περίοδο αναπροσαρμογής των στόχων της, και θα εκμεταλλευτεί τις νέες ευκαιρίες που υπάρχουν γύρω της, όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει η διορατικότητα να ιδωθεί το μέλλον μέσα από την πραγματική του προοπτική» επεσήμανε ο Περιφερειάρχης για να προτείνει τέλος στο νέο χωροταξικό να συμπεριληφθούν χώροι ελεύθερης διακίνησης προϊόντων στα δύο λιμάνια της Περιφέρειας, θεωρώντας πως θα είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που θα ωθήσει την ανταγωνιστικότητα της περιοχής.
Αθανάσιος Καραμπίνης «Να ξαναβρούμε το βηματισμό της ανάπτυξης»
Αφορμή για τη διοργάνωση του συνεδρίου αυτού ήταν η ένωση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, σημείωσε ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Αθανάσιος Καραμπίνης, «ώστε να υπάρχει εικόνα τι γίνεται στις συνδυασμένες μεταφορές, όταν μάλιστα η Αλεξανδρούπολη συνδυάζει και τους τέσσερις πυλώνες των μεταφορών σε πολύ μικρές αποστάσεις: Λιμάνι, Αεροδρόμιο, Σιδηρόδρομος, οδικό δίκτυο».
«Ως Πανεπιστήμιο», σημείωσε, «θέλουμε να είμαστε αρωγοί της πολιτείας και του κράτους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, συμβάλλοντας στην ανάδειξη των ευκαιριών για την περιοχή ώστε να ξαναβρούμε τον βηματισμό της ανάπτυξης και να ξαναγίνουμε ανταγωνιστικοί», εκφράζοντας τέλος την πεποίθηση πως «μέσα από το συνέδριο και την καταγραφή όλων των θέσεων και αποριών των συμμετεχόντων, θα υπάρξουν σημαντικά αποτελέσματα που θα βοηθήσουν ακριβώς σε αυτή τη κατεύθυνση».
Βαγγέλης Λαμπάκης «Υπάρχουν σημαντικές υποδομές για την μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε διαμετακομιστικό κέντρο»
Τέλος, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βαγγέλης Λαμπάκης τόνισε πως η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ηπείρους και τρία κράτη, ένα πολύ σημαντικό παράγοντα για τις συνδυασμένες μεταφορές, διαθέτοντας σημαντικές υποδομές για να γίνει ένα διαμετακομιστικό κέντρο.
Κλείνοντας τόνισε πως τα συμπεράσματα του συνεδρίου, τα οποία είναι σίγουρος πως θα είναι θετικά, θα πρέπει να δοθούν στον Υφυπουργό αλλά και στον γ.γ. του Υπουργείου που είναι παρόντες, ώστε αυτοί να τα μεταφέρουν στην Αθήνα και να κερδίσει ο τόπος και μέσα από αυτόν ολόκληρη η Ελλάδα.
paratiritis-news.gr
--
Ανάρτηση Από τον/την G. Chatzigeorgiou στο Ανάπτυξη Θράκης τη 10/21/2015 10:57:00 π.μ.